مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

چگونه ولنتاینی کم خرج داشته باشیم؟


چگونه ولنتاینی کم خرج داشته باشیم؟

به نقل از مجله اینترنتی مشروح اجازه ندهید پول شما را از داشتن یک ولنتاین عاشقانه محروم کند.با یک برنامه ریزی خوب و ارزان و در عین حال پر معنا هم میتوانید منظور خود را برسانید، خلاق باشید و روی اهداف خود برای نشان دادن حستان به وسیله حرکات متمرکز باشید و فقط روی کادو های مادی فکر نکنید.

 

ادامه مطلب ...

بیوگرافی کوکسل بابا

بیوگرافی کوکسل بابا

به نقل از مجله اینترنتی مشروح کوکسل بابا "Köksal Baba" (کوکسل بکتاش اوغلی) با قد 120 سانتیمتر به یکی از ستاره های اینترنت تبدیل شده است.در شبکه های اجتماعی افراد مختلف با عناوین به شهرت می رسند که یکی از اینها شخصی است به آو لقب کوکسل بابا داده شده است.او عنوان کوچکترین مرد ترکیه را دارد. ولی با قد و جسه کوچکش، بسیار فرض است که گفته می شود این هم اثرات بیماری که او با آن متولد شده است می باشد.

بیوگرافی کوکسل بابا

او که متولد سال 1975 میلادی است، از سال 1990 وارد رشته ورزشی بوکس و مشت زنی می شود و حتی در کارنامه خود رتبه قهرمانی بوکس ترکیه در رده وزن و قد خود را دارد.

بیوگرافی کوکسل بابا

بر اساس کامنت ها و زندگی نامه منتشر شده در سایت رسمی وی، چند سال پیش ویدئوهایی از او به صورت اتفاقی در فضای مجازی منتشر که به شدت مورد توجه کاربران قرار گرفت. او از این شهرت استفاده کرده و اکنون برای خودش سایت و انواع صفحه در شبکه های اجتماعی دارد و گفته می شود به خاطر شمار بالای بازدیدکنندگان از صفحه هایش، پول خوبی از طریق تبلیغات به جیب می زند. او در سال 2010 بوکس را رها کرده و شروع به فیلم برداری از زندگی خود و انتشار آن در فضای مجازی می کند.

بیوگرافی کوکسل بابا

در ویدئوهای مختلف در فضای مجاری به وفور یافت می شوند می توان مشاهده نمود که چگونه مردم سر به سر او می گذارند تا او عصبانی شده و آنها را کتک بزند. به نظر می رسد که آنها از این کار لذت می برند. ولی در حقیقت اطرافیان او در شهر ترابزون ترکیه می گویند که او بسیار مهربان و آرام است.

بیوگرافی کوکسل بابا

صفحه رسمی کوکسل بابا در فیس بوک بیش از 1 میلیون و 300 هزار دنبال کننده دارد. شهرت او در ترکیه و خارج از مرزهای این کشور به حدی رسیده است که بسیاری برای عکس گرفتن با او از کیلومترها مسافت را پشت سر می گذارند. برخی نیز به او لقب سفیر عشق را داده اند.

 بیوگرافی کوکسل بابا

منبع: مشروح

چگونه ولنتاین را عالی برگذار کنیم؟

چگونه ولنتاین را عالی برگذار کنیم؟

به نقل از مجله اینترنتی مشروح روز ولنتاین یک زمان خاص برای جشن گرفتن انواع روابط های دوستانه است،به ویژه برای فرد مورد علاقه شما. اگر می خواهید به کسی حس دوست داشته شدن را بدهید، راه های بسیاری وجود دارد که در مورد آن به کار رود. بنابراین اگر فراموش کردید که سفارش گل دهید، نگران نشوید فقط سعی کنید یک برنامه سرگرم کننده ومتفاوت انجام دهید.

معمولا به سه روش این کار را نجام میدهند

1-گذراندن تمام وقت با فرد مورد علاقه تان

2- اثبات کردن دوست داشتنتان

3-با دادن هدیه ای خاص

قدم اول : تمام وقتتان را با هم بگذرانید

1-یک وقت شام را تنظیم کنید

ولنتاین

یک وقت شام را در رستوران مورد علاقه تان رزرو کنید یا حتی میتونید خودتان آشپزی کنید.  حتی حتما نباید قرار شام داشته باشید فقط مهم این است که با هم وقت بگذرانید،تا نشان دهید که حواستان به این رویداد بوده و برای آن برنامه داشتید.با اضافه کردن شمع و کم کردن نور میتوانید شب خود را رومانتیک تر کنید.

2-یک روز کامل را برنامه ریزی کنید

ولنتاین

یک روز را به طور کامل برنامه ریزی کنید ،حتما در اطراف شما جاهای زیادی وجود دارد که تا به حال امتحان نکرده اید، تمام روز را با فرد مورد نظرتان به گشت و گذار بپردازید و جاهایی را که هیچ وققت تا به حال نرفته اید را امتحان کنید. بروید به یک موزه جدید بروید و یا یک پیاده روی طولانی داشته باشید که هر دو علاقه مند بوده اید، اما هرگز وقت آن پیش نیامده بود.هرگز نمی دانید حتی ممکن است به جنبه های تازه ای از طرف مقابلتان که تا به حال نشناخته بودید دست پیدا کنید.

3-او را به یک قهوه دعوت کنید

ولنتاین

شریک خود را به یک قهوه دعوت کنید ،ممکن کمی کلیشه ای به نظر بیاید اما اگر شما هم معمولا زمان قهوه خوردن خود را اینگونه سپری میکنید که فقط کنار هم پشت یک میز بشینید،بله تکراری است ،اما بهتر است  تلفن های خود را در حالت سکوت و دور از دسترس قرار دهید و فقط توجه خود را به یکدیگر متمرکز کنید.

4-به یک پیاده روی طولانی بروید

ولنتاین

به یک پیاده روی طولانی بروید، به پارک های بزرگ سر بزنید، به تماشایی پرندگان یا گل های وحشی بپردازید و سرگرم شناختن و لذت بردن از آنها بشوید. اگر در شهر هستید، ، به خیابان های زیبا که قبل از آن هرگز به آنها توجه نکرده اید بروید، گاهی توقف کنید و از دیدن  و بوییدن گل ها لذت ببرید.

5-شریکتان را با یک برنامه آخر هفته سورپرایز کنید

ولنتاین

با یک آخر هفته عالی شریکتان را سورپرایز کنید. برای چند روز در جایی دنج مثلا خارج از شهر با هم وقت بگذرانید واز صبح تا شب کنار هم باشید  ممکن است مجبور شوید به آنها بگویید که برای تعطیلات آخر هفته برنامه خاصی چیده اید، اما مجبور نیستید که تمام جزییات را به او توضیح دهید،با این روش میتوانید آخر هفته ای به یاد ماندنی را داشته باشید.

6-شریکتان را به رقص دعوت کنید

ولنتاین

رقص موزون و ساده ای که شامل حرکات ساده و ابتدایی هست ،میتوانید یک دوره خصوصی تانگو نیز بگذرانید که برا ی افرادی که میخواهند از حرکات قدیمی و تکراری خلاص شوند مناسب و در عین حال میتواند بسیار با مزه باشد.  هیچ چیزمانند یک  رقص برنامه ریزی شده رومانتیک نیست.

قدم دوم : محکم کردن عشق و علاقه تان

1-برای شریکتان یادداشت بنویسید 

ولنتاین

به او بگویید چه قدر او را دوست دارید و چه خصوصیاتی در او وجود دارد که شما را بیشتر تحت تاثیر میگذارد،مثل جذابیت ذاتی او یا زمانی که کمی خجالت میکشند و لبخند میزند، هر چیزی که شما را تحت تاثیر قرار میدهد.اینکه برای اولین بار نمیتوانید یک یاد داشت خوب بنویسید کاملا طبیعی است پس نگران نباشید از چند کاغذ چک نویس استفاده کنید بعد از آن که کاملا در مورد نوشته تان مطمئن شدید ان را رو کارت بیاورید.

2- برای انجام کاری که شریکتان به آن علاقه دارد داوطلب شوید

ولنتاین

اگر او به سگ علاقه دارد به همراه سگش به یک پیاده روی طولانی بروید یا جای او را تمیز کنید.اگر او یکی از عزیزانش را به دلیل سرطان از دست داده است،به یک موسسه در این رابطه کمک کنید تا نشان دهید که به انچه او توجه میکند توجه میکنید.

3-از شریکتان تشکر کنید

ولنتاین

به او بگویید که چه قدر از اینکه وقتشان را با شما سپری کرده اند سپاسگذار هستید.همیشه چند دقیقه وقت بگذارید تا از کار هایی که انها برای شما انجام میدهند سپاس گذار باشید.به خصوص سعی کنید چیزهایی را که معمولا به طور عادی جلوه میکنند را قدردانی کنید لازم نیست حتما چیز به خصوصی باشد  " مثلا اینکه ممنونم که کتت را به من قرض دادی یا از اینکه برنامه ات را کنسل کردی تا زمانی که من مریض بودم کنارم باشی ."

سعی کنید برای کار های کاملا عادی از او تشکر کنید مثلا اینکه چه قدر متفکر هست و یا اینکه "از تو ممنونم که هر بار در را برای من باز میکنی و یا اینکه لطف میکنی که هر بار من را تا خانه میرسانی،تو واقعا دوست خوبی هستی."

4-رو به رو ی هم بنشینید و صحبت کنید

ولنتاین

کنار هم بنشینید و رو در رو به او بگویید که چه ویزگی هایشان را بیشتر ستایش میکنید، یادداشت راه بسیار خوبی هست و همیشه باقی میماند اما اینکه مستقیما به او نگاه کنید و احساساتتان را بیا کنید و اینکه اصلا چرا به او علاقه دارید هم یک راه خوب میتواند باشد.سعی کنید جمله هایی از این قبیل به آنها بگویید: تو بسیار با محبت هستی و این از رفتارت با افراد مختلف مشخص است،اما سعی نکنید که این جمله خیلی حالت خود محور داشته باشد،مثل اینکه تو بهترین کسی هستی که من میتوانستم پیدا کنم و یا تمام حرف هایم را به تو میگویم" و همچنین بگویید که به او اعتماد دارید.

اگر از خصوصیات فیزیکی او خوشتان می آید آن را به طور مستقیم بیان نکنید، مثلا نگویید که خیلی زیبا هستی، در عوض از جملاتی مثل اینکه "چشمان زیبایی داری یا بسیار با وقار قدم میزنی"استفاده کنید.

قدم سوم : یک هدیه خاص به او بدهید

1-چیزهای مورد علاقه ی او را سفارش دهید

ولنتاین

هدیه مورد نظرتان را آن گونه که او دوست دادر سفارش بدهید.وقتی کسی را به خوبی میشناسید میدانید که دقیقا به چه چیز هایی علاقه دارد و به چیز هایی حساسیت دارد،وقتی که بتوانید چیزی را دقیقا بر طبق علاقه ی شریکتان سفارش دهید به او نشان میدهید که به چه میزان نسبت به علاقه مندی های او شناخت دارید.

2-حیوان خانگی او را خوشحال کنید

ولنتاین

حیوان خانگی او را به چکآپ ببرید یا برای آن یک اسباب بازی بخرید.برای همه دوست داران حیوان این روش میتواند جذاب  باشد که شما به دغدغه های مربوط به حیوانش توجه دارید ،و به انها دلیل میدهد که علاقه تان را باور کند .البته بهتر است که با یک هدیه همراه باشد.

3- مجموعه ای از آهنگ های مورد علاقه اش را فراهم کنید

ولنتاین

شاید در عصر اینترنت دادن سی دی خیلی ابتدایی باشد اما این کار جالب تر است،لیستی از آهنگ هایی که برای جفتتان خاطره انگیز هست را انتخاب کنید و سی دی را کمی تزیین کنید.

4- برای شریکتان گل بفرستید

ولنتاین

این یک راه قدیمی است اما یک راه واضح برای ابراز علاقه است اگر بدانید که به چه گلی علاقه دارد بهتر است اما اگر هم ندانید این روش به تنهایی میتواند همه چیز را بیان کند.

منبع: مشروح

راز مثلث برمودا فاش شد! + تصاویر

راز مثلث برمودا فاش شد! + تصاویر

به نقل از مجله اینترنتی مشروح دانشمندان سالهای زیادی را صرف کشف راز مثلث برمودا کرده اند ولی تاکنون به نتیجه ای دست نیافتند. اکنون اتفاق مشابهی در گوشه دیگر دنیا رخ داده که بی شباهت به مثلث برمودا نمی باشد.

سالهاست که راز مثلث برمودا به یکی از مسائل حل نشده در جهان تبدیل شده و دانشمندان زیادی سعی کرده اند تا این راز را کشف کنند.مثلث برمودا که یکی از عجایب هفتگانه دنیا به شمار می رود و با نام مثلث شیطان هم شناخته می شود، حدود منطقه ای در ناحیهٔ غربی اقیانوس اطلس شمالی و در حد فاصل جزایر برمودا، سواحل فلوریدا و پورتوریکوست است که گفته می شود بیش از 51 کشتی و 21 هواپیما به طرز مرموزی در این منطقه ناپدید شده و یا از بین رفته اند. البته مثلث برمودا دقیقا شبیه مثلث نیست و فقط ظاهری شبیه مثلث دارد.

کشتی ها و هواپیماهای متعددی در نتیجه ورود به مثلث برمودا درون آن بلعیده شده اند. با اینکه مقالات و کتب متعددی در رابطه با این پدیده‌ی کمتر شناخته شده نوشته و منتشر شده است، اما هنوز هم مسائلی هست که شاید از آن ها بی‌خبر باشید.

البته گفتنی است که نظریات علمی و فراطبیعی متعددی در رابطه با مثلث شیطانی ارائه شده که معلوم نیست کدام یک به واقعیت نزدیک تر است. به طور مثال، پاره‌ای از دانشمندان ادعا می‌کنند که مثلث برمودا، دریچه ای به دنیایی دیگر است و هواپیماها و کشتی‌ از آن طریق  وارد آن دنیا می‌شوند. یکی از دلایل علمی مطرح شده در مورد آن نیز وجود گاز متان است.

عجایبی در مورد برمودا

1- تحقیقات رسمی

راز مثلث برمودا فاش شد

با اینکه وسایل نقلیه دریایی و هوایی متعددی در گذر از این محدوده درون مثلث برمودا بلعیده و ناپدید شده اند، اما هرگز هیچ‌گونه تحقیق و آزمایش رسمی از طرف دولت آمریکا در مورد این پدیده صورت نگرفته است.بدون شک تصور همه ما این است که پس از ناپدیدشدن هزاران انسان در این منطقه عجیب و ترسناک، دولت آمریکا، با تخصیص سرمایه به گروه های تحقیقاتی، سعی در کشف واقعیت داستان داشته باشد. اما مسئول دولتی این کشور، مثلث برمودا را پدیده‌ای غیرعادی نمی دانند. به همین خاطر است که آزمایشاتی که تاکنون در این منطقه انجام شده، از طرف موسسات خصوصی بوده است.

2- توفان احتمالی

راز مثلث برمودا فاش شد

خلبان «بروس گرنون» از سال 1967 تاکنون چندین بار بر فراز مثلث برمودا پرواز کرده است. اما در دسامبر سال 1970 ، او پروازی به منطقه داشت که خاطره آن هرگز از ذهنش پاک نخواهد شد. او به همراه همکارش، از آندروس باهاماس بلند شد، هنگامی که هواپیما به نزدیکی مثلث قاتل رسید، آن ها متوجه شدند که ابرها در ارتفاع بسیار کم و نزدیک به سطح اقیانوس اجتماع کرده اند. هنگامی که به ابرها نزدیک شدند، این اجتماع بزرگ تر شد.

خلبان یاد شده، سعی می کند فاصله خود از زمین را زیاد کرده و ارتفاعش را افزایش دهد. اما ابرها، هواپیما را احاطه کرده و قدرت هرگونه واکنشی را از وسیله نقلیه می گیرند. در این اجتماع ترسناک، ابرها کاملا سیاه بوده و فلاش های نوری روشنی داشتند.

خلبان در این رابطه تعریف می کند که آن ها برای برج مراقبت دایما سیگنال مخابره می کردند اما برج مراقبت هیچ نشانی از هواپیما را نمی توانسته ردیابی کند. اما در نهایت تیم خلبانی موفق می شود تا هواپیما را به پالم پیچ هدایت کند.

بعدها این طور گزارش شد که این پرواز که باید 75 دقیقه به طول می انجامید، در عرض 47 دقیقه به مقصد رسید. هنوز هیچ دلیل و توضیحی در رابطه با این رویداد عجیب ارائه نشده است.

3- مثلث برمودا خواهری در اقیانوس آرام دارد

راز مثلث برمودا فاش شد

با اینکه گفته می شود که مثلث برمودا یک پدیده و منطقه منحصر به فرد در جهان است، اما برخی گمانه‌زنی‌ها در رابطه با وجود نمونه مشابه آن در دل اقیانوس آرام نیز وجود دارد. بر اساس برخی از گزارشات غیررسمی، خواهر مثلث برمودا در یکصد کیلومتری از ساحل توکیو واقع شده است و هیچ توضیح و توجیه علمی برای فعالیت های فرازمینی آن وجود ندارد.

در دهه ۱۹۵۰ میلادی، وسیله نقلیه ای که 700 سرباز را حمل می کرد در این منطقه ناپدید شدند. همچنین گزارشات متعددی مبنی بر گم و غیب شدن ده ها کشتی و هواپیما در این منطقه منتشر شده است.

4- مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی زیر آب اقیانوس آرام

راز مثلث برمودا فاش شد

با اینکه گفتیم هیچ‌گونه تحقیقات رسمی و دولتی در مثلث برمودا انجام نمی شود، اما باید بدانید که دولت ایالت متحده آمریکا، ساختمان ویژه ای در باهاماس ساخته که رو به این حفره اقیانوسی است. این ساختمان به مرکز تحقیقاتی و آزمایشگاهی دنیای زیر آب اقیانوس آرام تعلق دارد که نیروی دریایی ارتش آمریکا، سلاح ها و زیردریایی های خود را در آن موردآزمایش قرار می دهد.

5-محدوده برمودا ثابت نیست!

راز مثلث برمودا فاش شد

محدوده مثلث برمودا ثابت نبوده و حتی خارج از محدوده آن نیز تاثیراتش دیده شده و حس می شوند.

6- بقایای کشتی ها و اجساد

راز مثلث برمودا فاش شد

این مثلث مرگبار تاکنون صدها هواپیما و کشتی را در خود فرو برده و در 100 سال اخیر جان بیش از 1000 نفر را به اشکال مختلف گرفته است. نکته جالب این که تاکنون حتی بقایای این کشتی ها و هواپیماهای غرق شده نیز کشف نشده اند.

7- هیولاها در برمودا

راز مثلث برمودا فاش شد

داستان های زیادی برای توضیح آن چه که در این منطقه اسرار آمیز می گذرد ساخته شده است. بر اساس برخی از این داستان ها، هیولاها مسئول  تمامی اتفاقات ناگواری هستند که تاکنون در این نقطه اسرار آمیز اقیانوس رخ داده اند. برخی دیگر نیز این اتفاقات را نتیجه نفرین ساکنان شهر باستانی و گمشده آتلانتیس می دانند.

8- از کار افتادن قطب‌نما

راز مثلث برمودا فاش شد

در دسامبر سال 1945، پنج بمب افگن نیروی دریایی از فلوریدا حرکت کردند تا یک‌سری آزمایشات هوایی را به انجام برسانند. اما قطب‌نمای آن ها در مسیر از کار افتاد و رهبر این ماموریت توانایی تشخیص مسیر درست را نداشت. هر 5 جنگنده پشت سر وی بدون هدف پرواز می کردند. سرانجام، سوخت هواپیماها تمام شد و ناچار شدند روی سطح آن فرود بیایند. این تنها موردی نیست که از کار افتادن قطب نما در مثلث برمودا در آن گزارش شده است.

9- کریستف کلمب

راز مثلث برمودا فاش شد

اولین کسی که در مورد این مثلث اسرار آمیز اطلاعاتی را جمع آوری کرد کریستف کلمب کاشف معروف ایتالیایی بود. وی در طول اولین سفر خود به دنیای جدید در سال 1942، در یادداشت های خود گفته است که قطب نمای کشتی در درون این مثلث اسرار آمیز از کار افتاده بود.

10-ویلیام شکسپیر

راز مثلث برمودا فاش شد

به عقیده برخی از صاحب نظران، نمایشنامه “طوفان” (The Tempest) نوشته ویلیام شکسپیر بر اساس داستان واقعی یک کشتی غرق شده در این منطقه نوشته شده است.

منبع: مشروح

10 نکته مدیریت زمان

10 نکته مدیریت زمان

به نقل از مجله اینترنتی مشروح همیشه پیش خود فکر می‌کنیم که غافلگیر زمان می‌شویم و زمان آن طور که باید و شاید به ما اجازه نمی‌دهد کارهایی که در ذهن و شاید حتی در رویاهای خود می‌پرورانیم به انجام برسانیم. بهترین فرصت‌ها و یا بدترین آنها همیشه زمانی رخ می‌دهد که انتظار و امادگی‌اش را نداشته‌ایم. حتما شما هم با چنین موقعیت‌های دشواری روبه رو شده‌اید و توضیحات گفته شده را به راحتی درک می‌کنید‌.

پاسخ همه‌ی این سئوالات در بحثی به نام "مدیریت زمان" نهفته است.

10 روش خاص که به شما کمک می‌کند سازنده‌تر باشید

1- نه گفتن را یاد بگیرید

نه گفتن

انجام تعهدات زمانی زیاد، می‌تواند به ما بیاموزد که چگونه از پس درگیری‌های مختلف و فشرده‌ی کاری بر آییم و مدیریت زمان را یاد بگیریم. چنین دستاوردی می‌تواند تحولی بزرگ در زندگی به وجود آورد.روش کار به این صورت است که شما باید در صورت امکان برخی امور را به تعویق بیاندازید و حتی به برخی فرصت‌ها و درخواست‌ها جواب منفی دهید.هدف اصلی این است که شما فقط تعهداتی را بپذیرید که از عهده‌ی انجام آن بر می‌آیید و در مدت زمان مقرر می‌توانید آن را به نحو احسن به انجام برسانید

2- در انجام‌دادن کارهای بزرگ آهسته پیش بروید

بدیهی‌ترین کاربرد تایم‌باکسینگ یا مدیریت زمان این است که در کارهای بزرگ پیشرفت کنید. از یک‌سو، شما را قادر می‌سازد که پیوسته در این وظایف هراسناک پیش بروید. از سوی دیگر، مطمئن می‌شوید که انجام‌دادن این وظایف بقیه روز شما را پُر نمی‌کند.

3- از شر «وظایف آزارنده» خلاص شوید

مدیریت زمان بهترین راه برای مقابله با وظایف مزاحم و کوچک است که شما را عاصی می‌کنند. مشکل این وظایف کوچک مزاحم این است که هرکدام از آن‌ها، به‌تنهایی ممکن است به‌اندازه کافی بی‌اهمیت در نظر گرفته شوند که انجام‌دادن‌شان به تعویق بیفتد. با این حال، پس از مدتی، به میزان درخور توجهی می‌رسند و بخش بزرگی از انرژی ذهنی شما را تخلیه می‌کنند. راهبردی خوب برای بازگرداندن آن انرژی این است که مدیریت زمان داشته باشید و طی یک نوبت به همه آن‌ها بپردازید.

4- در خصوص وقتی که صرف تلویزیون و اینترنت و بازی‌های رایانه‌ای می‌کنید واقع بین باشید

شبکه اجتماعی

صرف وقت زیاد برای مرور پیام‌های تویتری و چک کردن شبکه‌های اجتماعی و تماشای تلویزیون و فیلم می‌تواند موجب افت شدید کارایی روزانه‌ی فرد گردد.بهتر است در خصوص صرف وقت برای فعالیت‌های مذبور دقت بیشتری به خرج دهید و هر فعالیتی که وقت بیشتری از شما می‌گیرد را کاهش دهید.

5-رسیدن به هر هدف نیازمند انجام چندین فعالیت کوچکتر است

 شما باید چندین قدم کوچکتر را بردارید تا به اهداف بالاتری برسید. تلاش می‌کنیم ریز..ریز همانند ابر که همه می‌دانیم ابر حاصل تلاش قطره قطره‌های اب است تا تبدیل به ابری پربار می‌شود. پس یادمان باشد برای پر بار شدن ابر باید از قطره قطره‌های اب شروع کنیم.

6- وظایف مهم و کلیدی را در خود تبدیل به عادت نمایید

نویسنده‌ای را در نظر بگیرید که مدام در حال نوشتن است و نوشتن امری منظم و همیشگی برای او به شمار می‌رود. چنین روالی به ندرت به هم می‌خورد زیرا این کار در ذهن او تبدیل به عادت شده است. عادت کردن به امور مهم و کلیدی باعث می‌شود تا از انجام آن‌ها لذت ببریم.

7-اولویت بندی

اولویت

برای اولویت های مهم زندگی خود فرجه زمانی مناسبی تعیین کنید تا برای انجام آنها به اندازه کافی وقت داشته باشید.

8- از کمال گرایی بپرهیزید

برای انجام کارهای بزرگ و اساسی شیوه های ساده تری برگزینید. می توانید این وظایف را به بخش های کوچکتری با مدت زمان مشخص تقسیم کنید تا سرانجام به نتیجه دلخواه خود برسید.

9- افزایش کارایی

آیا این حقیقت ندارد که در پنج‌شنبه‌های پیش از تعطیلات بهتر از هر روزِ کاریِ عادی کار کرده‌اید؟ بنا به دلایلی، به نظر می‌رسد که معمولاً در پایان دوره زمانی، هنگامی‌که به نقطه مشخصی می‌رسیم، کارآمدتر از همیشه هستیم.مدیریت زمان به‌اندازه کافی این فشار زمانی سالم را در اختیار شما می‌گذارد و شما را قادر می‌سازد تا از این «اثر پایان» کاملاً بهره ببرید، بنابراین مطمئن شوید که می‌توانید هنگام انجام‌دادن کارتان، گذر زمان را کاملاً روی تایمر ببینید.

10-به خودتان پاداش بدهید

پاداش

اگر موفق شدید به اهدافتان دست یابید پاداشی را برای خود در نظر بگیرید و زندگی را با سرگرمی‌های دلخواه متعادل کنید.

منبع : مشروح