مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

مجله اینترنتی مشروح

چرا صورت جوش می زند؟

چرا صورت جوش می زند؟

پوست صورت تان تروتمیز و مرتب کرده بودید؟ چند روز است که غافل شده اید و صورت تان پر از جوش شده؟ شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که به محض خوردن گرمی ها جوش می زنند. جوش هایی که با مصرف برخی مواد غذایی، لوسیون ها و حتی مواد طبیعی بهتر یا بدتر می شوند. ممکن است در مسافرت کرم ضدآفتاب را فراموش کرده باشید یا آب و هوای شهر دیگر با مذاق تان جور در نیامده باشد.

  محققان از عوامل بروز جوش صورت می گویند

چرا صورت جوش می زند؟

مصرف انواع شیرینی به ویژه شیرینی های تر و خامه دار، گردو و انواع مغزها و شکلات صورت را پر از انواع جوش، لکه و اگزما می کند. بهترین کار این است که اگر با خوردن شیرینی دچار مشکلاتی از این قبیل می شوید، مصرف این گونه مواد را به حداقل ممکن برسانید. افرادی که طبع گرم تری دارند با خوردن میوه هایی مثل موز، خرما، انگور، انجیر، انبه، خربزه، طالبی و تنقلاتی مانند چیپس، پفک، شکلات، کیک، انواع بستنی و شیرموز دچار مشکلاتی مثل جوش می شوند. این مواد علاوه بر اینکه انرژی بالایی دارند، قند زیادی هم دارند که کبد می تواند آن را تبدیل به چربی کند که در ایجاد و تشدید جوش ها تاثیرگذار است.

عوامل مهم ایجاد کننده جوش صورت

1- لوازم و مواد آرایشی نامرغوب

مواد آرایشی راکه صورت تان به آنها حساس است بشناسید. بعضی از مواد آرایشی چربی زیادی دارند و مناسب پوست های حساس نیستند، گاهی استفاده از مواد آرایشی و پاک نکردن اصولی این مواد و اکتفا به پاکسازی پوست با دستمال و حتی با آب بدون استفاده از مواد شوینده مناسب پوست، محیطی را برای رشد باکتری ها آماده می کنند که باعث پیشرفت یا ماندگاری بیشتر جوش ها می شوند.

2- دستکاری جوش

چرا صورت جوش می زند؟

یکی از بدترین عادت ها در افرادی که جوش می زنند، دستکاری کردن جوش هاست؛ در طول عید شاید زمان هایی را که در مقابل تلویزیون سپری کرده اید ناخودآگاه دست تان به سمت جوش ها و دستکاری آنها رفته باشد، دستکاری و یا ترکاندن جوش ها باعث باقی ماندن جای آنها می شود و ممکن است جوش را به محیط اطراف پخش کند؛ در صورت امکان کمتر مقابل آینه بروید برای شمارش جوش ها.

3- یبوست های طولانی

اگر در تعطیلات به خاطر مسافرت یا حضور در مکان های ناآشنا یبوست گریبانتان را گرفته است، بهتر است بدانید که همین مساله، یکی از عوامل شایع مشکلات پوستی مانند لکه و جوش صورت است که اگر دچار این مشکل هستید باید در ابتدا با تصحیح مواد غذایی سعی در رفع یبوست داشته باشید، زیرا بسیاری از مواد چرب و مضر باید از طریق روده ها و دستگاه گوارش دفع شوند.

عوامل خطرساز برای آکنه

1- تغییرات هورمونی ناشی از بلوغ

2- تغییرات هورمونی به علت یائسگی، دوره قاعدگی یا بارداری

3- داروها از جمله برخی از داروهای ضدصرع و ضدافسردگی- آرایش طولانی مدت

4- تحریک پوستی ناشی از مالش کلاه، کلاه ایمنی و کوله‌پشتی

5- سابقه خانوادگی ابتلا به آکنه

چرا افرادی که پوست چرب دارند، بیشتر جوش می‌زنند؟

چرا صورت جوش می زند؟

معمولا بعد از رسیدن به سن بلوغ در بدن تمام افراد ترشح هورمون‌های جنسی، به خصوص هورمون آندروژن افزایش می‌یابد.این هورمون، نوعی هورمون مردانه است که در آقایان بیشتر و در خانم‌ها کمتر ترشح می‌شود، یعنی پس از رسیدن به سن بلوغ و در افرادی که زمینه ارثی دارند، جوش‌ها ظاهر می‌شوند، ولی در آقایان نسبت به خانم‌ها بیشتر اتفاق می‌افتد.

متخصصان چه می گویند؟

متخصصان توصیه می کنند برای اینکه پوست صاف و شفافی داشته باشیم، باید علاوه بر مصرف داروهای مالیدنی، در مصرف غذاها و نوع سبک زندگی هم دقت کنیم. مصرف آب کافی، خواب مناسب در طول شبانه روز به خصوص از ساعت 9 شب تا دو بامداد، ورزش مرتب و سبک و ... در رفع جوش صورت نقش دارند.

همین طور می توانید عرق بید و عرق کاسنی مصرف کنید. این عرق ها در طب سنتی طبع سرد دارند و برای افرادی که طبع گرم دارند مناسب است، مخلوط عرق بید و کاسنی به صورت مساوی و مصرف روزانه تاثیر مثبتی در روند بهبودی جوش های ناشی از مصرف مواد گرم و چربی دارد. از انواع گوشت ها گوشت ماهی از نظر اصول تغذیه ای بهترین نوع است. مصرف مرتب غذاهای دریایی در درمان انواع جوش ها تاثیر مثبت دارد به شرطی که از ادویه های تند استفاده نکنید.

منبع:www.mashrooh.com

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.